Dag 5: Algarve here we come!

6 april 2017 - Lagos, Portugal

Toen we vanochtend ons ontbijt namen op ons terras stond er een koude wind. We waren benieuwd wat het weer de rest van de dag zou doen. We pakten onze bagage in om onze reis verder te zetten naar de Algarve.  Seppe en Jasper namen afscheid van Cézar, Béatrice en Linda, de drie honden van het hotel.

Een eerste tussenstop maakten we aan een prachtig wijndomein waar we van een joviale man een gepassioneerde rondleiding kregen over wijn. Jasper vond het maar saai, maar Seppe vond dat de vaten in de kelder lekker roken! Nadien volgde een proeverij op het terras. Heerlijke locatie! Jammer genoeg of gelukkig, kunnen we niet veel wijn kopen want we zijn met het vliegtuig...

De volgende tussenstop was aan een strand aan de Weskust van de Algarve. We waren op zoek naar een scheepswrak, maar dat bleek daar niet te liggen. Maar het strand was prachtig. De golven beuken op de rotsen en Jasper begon dadelijk putten te graven. En oh ja, hij kan toch met zijn blote voeten in de zee want hij heeft een blote broek aan. Het is zalig weer, vandaag haalden we 28 °C, in de zomer is het hier boven 40 °C. Na nog wat zoeken vonden weet scheepswrak van de boekjes maar het viel wat tegen omdat het serieus verroest was.

Ondertussen zijn we gesetteld in Lagos. We hebben hier een groot appartement en een zwembad dat de ijsberen van Wilsele al dadelijk hebben uitgeprobeerd.we aten laat in  de haven van Lagos. Het is hier duidelijk een veel toeristischere regio.

1. Wiet:
    8 april 2017
    Ik ben curieus: welk wrak was dat eigenlijk?