Dag 3: Vino en Vesuvio

3 april 2016 - Pompei, Italië

Na het ontbijt en een bezoekje aan de supermarkt vertrokken we naar de Vesuvius. We startten de beklimming van de vulkaan met een wijnproeverij bij Cantina del Vesuvio. Ah ja, goed begonnen is half gewonnen. We lunchten heerlijk op een prachtig terras en proefden de Lacryma Christi del Vesuvio. Stralende zon, magnifieke locatie, vriendelijke mensen (iedereen hier vindt Seppe trouwens een knappe jongen☺) en lekker eten. Na de lunch was het tijd voor actie. Voor de verdere beklimming van de vulkaan namen we de Busvia. Grote terreinwagens oftewel monsterwielen! Seppe mocht vooraan naast de chauffeur en na een half uurtje rijden over hobbels en bobbels langs kronkelende wegen werden we afgezet, maar we waren nog niet aan de top. Na 20 minuten goed klimmen bereikten we de rand van de vulkaankrater. Prachtig!
Later op de namiddag reden we verder naar Solfatara om de naar zwavel stinkende fumarolen te bezoeken. Een hele belevenis.
We sloten de dag af met een etentje bij een Italiaan. Restaurantjes genoeg, maar het drukke verkeer en het gebrek aan parkeerplaatsen in de dorpjes maakt het niet gemakkelijk om snel iets te vinden.

1. Oma:
    3 april 2016
    Wauw, ik zie dat jullie energie nog niet op is na zo'n hoge berg !
    Leuk en de lucht is er blauw ... ook hier... vandaag toch :-)
    x
  2. Bruno en Inge:
    4 april 2016
    Dit klinkt als een geweldige ontdekkingsreis !
  3. Karel Segers:
    4 april 2016
    Jasper loopt de Vesuvius op en Seppe nijpt z'n neus dicht bij Solfatara. Boeiend!