Dag 3: Kasteelheren

4 april 2017 - Portel, Portugal

Boven het dorp waar we logeren, staat een prachtige ruïne van een kasteel. Deze voormiddag reden we naar boven en betraden het kasteel. Het was gratis open. Je mocht op de muren lopen, maar er was geen afrastering zei het bord aan de ingang. ☺
Seppe stapte het hele kasteel mee rond!
Nadien reden we naar Beja, een kleine stad iets meer naar het zuiden. Daar picknickten we in het stadspark met speeltuin en kuikentjes (zeer belangrijkvoor Jasper). Nadien wandelden we door het stadje op zoek naar het kasteel van Beja. Tom en Jasper beklommen de 183 treden van de toren, terwijl Seppe en ik genoten van de zon. Toen was het tijd voor ijs!
De jongens wilden opnieuw zwemmen aan het hotel, maar eerst stopten we op de terugweg nog aan een stuwdam. Het stuwmeer ligt echt prachtig.
Na een erg frisse duik in het zwembad zouden we gaan eten. De eigenaar van het hotel had ons een aantal restaurants in de buurt aanbevolen, maar deze bleken allemaal gesloten. Ook TripAdvisor kon ons niet verder helpen. We reden ongeveer 40 minuten rond tot we een kleine pizzeria vonden en onze honger konden stillen.
Ons mannen raken hun hoofdkussen en zijn vertrokken naar dromenland!

1. Oma:
    5 april 2017
    183 treden : top !
    dat verdient een ijsje :-)

grtjes vanuit een bewolkt landje waar de zon vandaag niet echt durf te schijnen
    oma