Dag 2: Hippo hippo en Alentejo

4 april 2017 - Portel, Portugal

We zijn goed bezig... nog geen tijd gehad om de blog van gisteren te typen en wat moeite om de foto's van ons fototoestel naar de tablet te krijgen. Maar goed, hierbij een verslag van dag 2. Hippo hippo, maandagmorgen stapten we aan boord van Chico, een sightseeing bus in Lissabon, maar natuurlijk geen gewone! Het was een amfibiebus! Na een rondrit door het stadscentrum reed de bus ter hoogte van Torre de Belèm vrolijk de Taag in en voer daar zalig verder! Onze gids Ana was supergrappig, vertelde leuke anekdotes en zorgde voor goeie ambiance!
Na een heerlijke lunch op een terras aan het water, vatten we de weg aan naar onze volgende bestemming Portel. We kozen voor de route nationale in plaats van de autostrade en maakten kennis met het Portugese binnenland. Glooiende groene heuvels, kurkeiken, olijfbomen, appelsienbomen,... prachtige landschappen! Op elke mogelijke hoge plaats, bouwen ooievaars hun nesten. De daken van de mooie pittoreske kerken, zijn zeer populair.
Ons hotel ligt in een niet-toeristische, rustige, mooie streek. De kinderen wilden per se het zwembad in, ze zouden de eersten van het seizoen zijn. En ja hoor, na veel bluf en plannen maken, ging de eerste teen in het water... het was bibberkoud!
Nadien gingen we uit eten in een lokaal restaurant, waar men geen woord Engels spreekt. Belgica, Witsel, haha die kennen ze. De kaart was eenvoudig, die was er niet. Het was gegrilde porc, patatas en salad! De patron haalde een goei flesje rode wijn boven en zo aten we weer goed Portugees.

1. Karel Segers:
    5 april 2017
    Van klinische Pellenbergse trap-oefeningen naar échte Portubergse trappen. Het is nog maar enkele maanden geleden en dit gezinneke Segers gaat er weer tegenaan!
  2. Oma:
    5 april 2017
    Ijsberen zijn mijn kleinzonen ? Geen schrik van koud water :-)
    Het klinkt allemaal goed daar !
    make