Dag 1: vertrek naar Lissabon

3 april 2017 - Lissabon, Portugal

Zondagochtend om iets voor 9 vertrokken we naar Zaventem. Onze bagage inchecken ok, maar wandelzak, staprek en rolstoel inchecken was blijkbaar geen alledaagse koek voor de vriendelijke hostess. Na een aangename vlucht, landden we in Lissabon, waar bleek dat Seppe zijn rolstoel bij de bagage zou aankomen in plaats van bij het uitstappen aan het vliegtuig. Na wat heen en weer getelefoneer tussen verschillende partijen, kregen we assistentie en werden we met minibus rechtstreeks naar de banden gebracht waar we onze bagage konden afhalen. De reiszakken vonden we snel terug, de wandelzak lag op een andere band, met hulp van de assistent vonden we de rolstoel en het staprek terug op de band van de 'buitenmaatse bagage'. Oef alles terug! We haalde onze huurauto op, niet de Renault Grand Scénic die we besteld hadden, maar wel een Nissan XTRAIL.
Met behulp van de gps vonden we gemakkelijk ons hotel, vlak onder de grote brug van 25 april over de Taag.
's Avonds zetten we een stapje in Lissabon... euh euh een stapje? Zelfs met Seppe zijn nieuwe rolstoel met speciaal Freewheel voor alle terrein werd de stad op de 7 heuvelen nog een ware opgave. Via een tip van een wijnkenner, aten we in een heerlijk klein restaurantje in een oude watertoren. Het eten is hier goedkoop, de wijn lekker en het weer zalig!

1. Caroline:
    4 april 2017
    Goed dat het hele hebben en houden is toegekomen . Tijd om te genieten en nog eens te genieten
  2. Bomma een bompa:
    4 april 2017
    Ja, reizen is altijd een beetje avontuur en bagageaflevering is altijd spannend. Lissabon is mooi hé? Niet te koud gehad? Want het kan daar fris zijn. Geniet ervan.
  3. Oma:
    4 april 2017
    Dag 1 is soms wat sukkelen, maar op dag 2 zitten jullie helemaal in Portugese vakantie !
    x
    make