Dag 4: Lava tot in de zee... Ercolano

4 april 2016 - Pompei, Italië

We denken er sterk over om elke keer een euro te vragen als een Italiaan over den bol van onze kinderen wrijft... We zouden nog een beetje langer kunnen blijven! We startten de dag rustig met ontbijt op het terras en het voederen van ezels en paarden. Daarna vertrokken we naar Ercolano (Herculaneum) voor een bezoek aan de opgravingen. Om de ruïnes wat aantrekkelijk te maken voor de kinderen, speelden we verstopperke, maar Jasper zijn conclusie was bikkelhard: dat zijn toch gewoon kapotte gebouwen? We lunchten in het dorpje Ercolano en gingen dan' op vraag van de kinderen, naar het strand. Het was even zoeken, maar we vonden toch een lavastrand waar de kinderen met stenen in zee konden gooien en in het zand konden spelen. Meer hebben ze niet nodig. De terugweg werd een helse tocht door de buitenwijken van Ercolano. De tomtom geeft immers de kortste route maar houdt natuurlijk geen rekening met straten waar werkzaamheden zijn, waar Italianen over het voetpad rijden, met 3 op plaats voor 2 en waar dat dan ook nog eens de oudjes van de buurt op het voetpad hun gezelschapsspelletjes spelen... mix daar nog eens een goed aantal scooters en het gevloekt van Tom... Seppe vond het toch wel zot verkeer! Maar goed, we geraakten veilig in het hotel. We fristen ons een beetje op en genoten van een lekker avondmaal, dankzij de goede zorgen van Alfonso. Morgen gaan we naar ons volgende hotel in Massa Lubrense.

1. Caroline:
    5 april 2016
    hahaha, als je een euro vraagt, dan is de vakantie terug betaald :-).
    Merci voor de fijne reisverhalen. Het is alsof we er een klein beetje bij zijn ;-).
  2. Bomma een bompa:
    5 april 2016
    Italianen houden van blond. Wij vinden dat Jasper gelijk heeft, het zijn tenslotte kapotte huizen hi, hi.
    Geniet van de zon, het lekker eten,de vakantie en elkaar!
  3. Wiet:
    5 april 2016
    Dat verkeer doet me wat aan Brussel denken... Zo zie je maar: je hoeft helemaal niet ver te gaan om vakantiegevoel te krijgen. (Jaloers? Ik? Maar nee!)
    Geniet ervan!
  4. Jolijn:
    6 april 2016
    Caroline heeft gelijk, het lijkt of ik zelf een beetje op reis ben zo. Dank je;heel prettig. Zou mijn blonde bol ook nog een aai'ke krijgen daar? Dan kan ik ook op reis :-)