Dag 5: Napels

6 april 2016 - Massa Lubrense, Italië

Naar Napels zouden we het best met de trein gaan, vertelden ze ons in het hotel. Ok, dat wordt een belevenis! We vertrokken met de trein in Pompei en we reden naar Napels Centraal Station. Lekker drukke trein, maar wel met live muziek. In het station zochten we naar de juiste metrolijn, een waar hindernissenparcours om met rolstoel over trappen en roltrappen de juiste metro te nemen om naar het historisch centrum te gaan. Eens buiten het metrostation begrepen we onmiddellijk alle bechrijvingen van Napels: druk, vuil, rommelig, bruisend, levendig, gezellig, volks...het klopt allemaal. We volgden een stadswandeling uit onze toeristische gids en kozen lukraak een restaurantje voor de lunch: we aten heerlijke pasta! Het is hier qua eten een topland voor de kinderen, pizza en pasta, het gaat altijd vlotjes binnen. Wat je snel leert in Napels is opzij springen voor de vele scooters die hier door de smalle straten racen. Na onze wandeling keerden we terug met de trein en dan reden we naar het volgende hotel. Gemakkelijker gezegd dan gedaan, want 's avonds staat de kustlijn grotendeels in file en dan is het zelfs nog geen hoogseizoen. Van Napels naar Massa Lubrense hebben we meer dan 2 uur gereden , maar we kwamen hier wel aan in een prachtig hotel: Casa Colarusso. De eigenaar Gaetano wachtte ons geduldig op. Nadat de kinderen naar bed waren, dronken we met hem een venkellikeurtje (smaakt een beetje naar ouzo) en praatten we gezellig de avond uit (en daarom was er geen blog ).