Dag 6: Naar Capri

6 april 2016 - Massa Lubrense, Italië

Jasper: 'mama, papa, jullie doen wel veel met ons hé?' 'Dat is wel vermoeiend...' Ok, dat is waar, maar wie heeft er hier veel energie?
We zijn de enige gasten in ons hotel, maar gastheer Gaetano laat zich niet kennen, hij serveerde ons een ontbijt om u tegen te zeggen. Na het ontbijt bracht hij ons naar de haven van Sorrento, waar de ferry konden nemen naar Capri. Heerlijk uitwaaien op de boot, op een diepblauwe zee met een staalblauwe hemel en een zalig zonnetje. Op het eiland konden we nog kiezen voor een boottocht rond het eiland of een wandeling op het eiland. We kozen voor de tweede (goedkopere) optie. De wandeling voerde ons langs hele mooie winkelstraatjes, naar rustig gelegen paden langs de zee. We bezochten de Arco Natura die in de stelling stond en een grot. De zichten waren van postkaartkwaliteit! We picknickten met broodjes mozarella en verse appelsienen, de topproducten van de streek. Terug in Sorrento was het plan om vroeg uit eten te gaan en de kinderen op tijd te laten slapen, maar naast de haven lag een aantrekkelijke strandje, dus de kinderen konden zich nog even uitleven in de zee. Zwembroek hadden we niet mee, maar onderbroek kan ook goed dienst doen! Op aanraden van onze gastheer, aten we in restaurant Sirene. Er was livemuziek en Seppe en Jasper openden de dans op de dansvloer en charmeerden zanger en zangeres. Wat een heerlijke dag!

1. Jolijn:
    fantastisch!! :-)
    ps: lovely shoes
  4. Karel Segers:
    7 april 2016
    Capri is vleesgeworden romantiek. Jullie hebben het eiland op jullie typische, ondernemende manier ondergaan en opgenomen. Goeie keuze om er te gaan wandelen, de boottocht naar het eiland zat immers al in jullie zongedroogde 'kleren'.
  5. Bomma een bompa:
    Hoi,
    Heb je die mooie schoenen gekocht van de foto? doen! Dat is ook vakantie!