Dag 1: Het vertrek

2 april 2016 - Napels, Italië

Op vrijdag 1 april begonnen we aan ons avontuur. De kinderen oefenden met ons mee: we nemen de auto naar Zaventem, de shuttlebus naar Luik, de vlieger naar Napels, de shuttlebus naar de autoverhuurparking en de auto naar het hotel. Een hele reis met veel wachten. In Luik moesten we lang wachten om te kunnen inchecken... maar toen ze de passagiers voor de vlucht van Napels afriepen, kregen we met Seppe voorrang. De security check, met gespannen personeel, gebeurde grondig. We werden gescand en gefouilleerd maar man en muis kon mee aan boord! De kinderen vonden het superspannend om de trap naar het vliegtuig de bestijgen... De airhostess kreeg van Jasper prompt een knuffel. We zochten onze plaatsen, kinderen op de windows seat en... ready for take off! Jasper vond het stijgen wel griezelig maar bij het landen was hij er helemaal door en sprak hij de controletoren toe. Tom kreeg de mannen nader landing nog tot vooraan in de cockpit, een avontuur! Om kwart over middernacht kwamen we aan in ons hotel.

1. Karel Segers:
    2 april 2016
    Ik herinner me de reis naar Palestina-Israël. Had toen ook wandelstok, we staken iedereen voorbij! Ik denk dat ze nu wel zouden nakijken of er geen explosieven in die stok verstopt zaten!

Kan me het-in-de-ban-zijn van jullie jongens goed inbeelden. Hoewel Seppe toch al met een vliegtuig boven de kerktoren heeft gevlogen? :)

Voor Rita is nog steeds wachten. Morgen gaat Zaventem open voor 3 vluchten. In de loop van de week zal ik haar net kunnen afzetten en verder rijden want wie geen reisticket heeft, raakt de vertrekhal (de geïmproviseerde tent) niet meer binnen.

Curieus of ge nog tijd vindt, Katleen, om na vermoeiende dagen deze blog bij te houden. Het is alleszins een schitterend initiatief. Een fotograaf en een schrijver, wat moet je meer hebben?
  2. Oma:
    2 april 2016
    Het wachten loont alvast de moeite ! Die 1ste dag is al een prima start !
  3. Jolijn:
    6 april 2016
    Wat een leuke start! Spannend allemaal :-)